söndag 5 juli 2015

Visning pågår

Det är tredje fristående boken i serien om kriminalinspektör Emma Sköld.

Cornelia och maken ska sälja sitt hus eftersom de ska skilja sig. Han har under nästan hela deras äktenskap misshandlat henne, och nu har Cornelia tagit mod till sig och vill gå, för deras gemensamma dotter Astrids skull. Men morgonen efter visningen hittar Astrid sin pappa brutalt mördad i gästrummet. Cornelia blir chockad och ringer väninnan Josefin. Josefin ser till att hon ringer polisen och åker dit. Dit kommer även Josefins syster, Emma Sköld som blir ansvarig för utredningen.

Boken är mycket spännande och jag gillar att den är skriven med korta kapitel som gör att den är lätt att läsa på pendeltåget till och från jobbet.

Jag ska inte säga något om hur det slutar, men jag är glad att nästa bok redan har kommit ut. Jag gick direkt in på bibliotekets hemsida och ställde mig i kö på Avdelning 73. Måste veta hur det går!


Betyg:
1 2 3 4 5



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar