tisdag 1 januari 2013

Läst 2012

Under 2012 läste jag mycket, tycker jag. Några omläsningar, bland annat av Sagan om Isfolket som jag lånade av min mamma. Även av underbara Den trettonde historien, undrar om Diane Setterfield kommer med en ny bok snart? Läste också flera ungdomsböcker/barnböcker från dotterns bokhylla. Läste mina första e-böcker på mobilen som jag lånade på biblioteket. Många bra böcker och författare som jag kommer att återkomma till :)



1 Död tills mörkret faller  Harris, Charlaine 
2 Levande död i Dallas Harris, Charlaine 
3 Klubb död  Harris, Charlaine 
4 Mandarinstunder Bäckman, Lilian
5 Sankta Psyko  Theorin, Johan 
6 Coraline Gaiman, Neil 
7 Askungar Ohlsson, Kristina
8 Tusenskönor Ohlsson, Kristina
9 Mörk jord  Bauer, Belinda 
10 Den odödliga Henrietta Lacks Skloot, Rebecca 
11 Krafsar och vill hem Hellberg, Amanda
12 Änglavakter  Ohlsson, Kristina
13 Den hemliga historien  Tartt, Donna 
14 Död i Garnethill  Mina, Denise 
15 Varma kroppar  Marion, Isaac 
16 Bengångarna  Theorin, Johan 
17 Exil Mina, Denise 
18 Den sista utvägen Mina, Denise 
19 Flickan under jorden  Griffiths, Elly 
20 Tistelblomman Hellberg, Amanda
21 Fatta eld  Collins, Suzanne 
22 Revolt Collins, Suzanne 
23 Mer än ögat ser  Marr, Melissa 
24 Till offer åt Molok  Larsson, Åsa 
25 Styggelsen Hellberg, Amanda
26 Janusstenen Griffiths, Elly 
27 Huset vid havet slut  Griffiths, Elly 
28 A Room Full of Bones  Griffiths, Elly 
29 Flickan med snö i håret  Schulman, Ninni 
30 Fyrmästarens dotter  Rosman, Ann 
31 Till skogs  French, Tana 
32 Trollbunden Sandemo, Margit 
33 Häxjakten Sandemo, Margit 
34 Avgrunden Sandemo, Margit 
35 Längtan Sandemo, Margit 
36 Dödssynden Sandemo, Margit 
37 Det onda arvet Sandemo, Margit 
38 Spökslottet Sandemo, Margit 
39 Bödelns dotter Sandemo, Margit 
40 Den ensamme Sandemo, Margit 
41 Vinterstorm Sandemo, Margit 
42 Blodshämnd Sandemo, Margit 
43 Feber i blodet Sandemo, Margit 
44 Satans fotspår Sandemo, Margit 
45 Den siste riddaren Sandemo, Margit 
46 Vinden från öster Sandemo, Margit 
47 Galgdockan Sandemo, Margit 
48 Dödens trädgård Sandemo, Margit 
49 Bakom fasaden Sandemo, Margit 
50 Drakens tänder Sandemo, Margit 
51 Korpens vingar Sandemo, Margit 
52 Vargtimmen Sandemo, Margit 
53 Demonen och jungfrun Sandemo, Margit 
54 Våroffer Sandemo, Margit 
55 Djupt i jorden Sandemo, Margit 
56 Ängel med dolda horn Sandemo, Margit 
57 Huset i Eldafjord Sandemo, Margit 
58 Synden har lång svans Sandemo, Margit 
59 Is och eld Sandemo, Margit 
60 Lucifers kärlek Sandemo, Margit 
61 Människadjuret Sandemo, Margit 
62 Färjkarlen Sandemo, Margit 
63 Hunger Sandemo, Margit 
64 Nattens demon Sandemo, Margit 
65 Kvinnan på stranden Sandemo, Margit 
66 Vandring i mörkret Sandemo, Margit 
67 Trollmåne Sandemo, Margit 
68 Stad i skräck Sandemo, Margit 
69 Små män kastar långa skuggor Sandemo, Margit 
70 Rop av stumma röster Sandemo, Margit 
71 Fångad av tiden Sandemo, Margit 
72 Demonernas fjäll Sandemo, Margit 
73 Lugnet före stormen Sandemo, Margit 
74 En glimt av ömhet Sandemo, Margit 
75 Den onda dagen Sandemo, Margit 
76 Legenden om Marco Sandemo, Margit 
77 Det svarta vattnet Sandemo, Margit 
78 Är det någon där ute? Sandemo, Margit 
79 Definitely dead  Harris, Charlaine 
80 Bländverk Eriksson, Thomas 
81 Illdåd  Eriksson, Thomas 
82 Miss Peregrine's Home For Peculiar Children Riggs, Ransom 
83 Det fördolda  Hjorth, Michael  och Rosenfeldt, Hans 
84 Lärjungen Hjorth, Michael  och Rosenfeldt, Hans 
85 Fjällgraven Hjorth, Michael  och Rosenfeldt, Hans 
86 Amerikanska gudar  Gaiman, Neil 
87 Jag väntar under mossan  Hellberg, Amanda
88Den trettonde historienSetterfield, Diane 
89 Världskrig Z                                                     Max Brooks






Har också en hel del böcker som jag påbörjat men inte läst ut. Vissa vet jag inte om jag kommer att läsa ut, andra är jag beredd att försöka mig på igen lite senare.

En dag av David Nicholls
Skuggsida av Belinda Bauer
Barnflickan av Hanna Von Corswant
Under the Dome av Stephen King

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar