söndag 28 juni 2015

Blandband

Såg boken på biblioteket när jag var där med Josefin. Lånade den för att den var snygg, och för att jag kommer ihåg alla blandband som jag gjorde för länge sedan.

På insidan finns Ryans och Ameliahs låtlistor.
På framsidan /baksidan texten om Ryan och Ameliah, (se nedan i kursiv stil)

Text från famsidan: A Ryan: 1993 spelar Ryan in en dagbok på ett gammalt kassettband. Han pratar om sin mammas död och om kärleken till en ny tjej som han precis har sett och som inte ens vet att han existerar.

 Text från baksidan: B Ameliah: 2013 flyttar Ameliah in hos sin mormor efter att hennes föräldrar har dött. Där hittar hon ett kassettband i gästrummet. Ett band med en pojkes röst på en röst som hon nästan inte kan höra, men som tycks tala till henne.


Boken handlar om Ryan. Samtidigt handlar boken om Ameliah. Vartannat kapitel får man följa Ryan, vartannat Ameliah. En ibland lite sorglig bok som när jag läst klar den trots allt lämnar mig med ett leende på läpparna.

Betyg:
1 2 3 4



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar