söndag 5 maj 2019

Läst 2018

https://www.goodreads.com/user/year_in_books/2018

Bästa böckerna 2018

Jag har läst och lyssnat på 131 böcker under 2018. Det är lite synd att goodreads inte räknar på både lästa sidor och lyssnade timmar, nu saknas en hel del som jag lyssnat på. För 2019 kommer jag nog inte registrera ljudböcker även om jag lyssnar eftersom det saknas i statistiken.

Mina bästa med 5 stjärnor, utan inbördes ordning: 
Ready player one, Ernest Cline 
En annan Alice, Liane Moriarty 
Warbreaker, Brandon Sanderson 
Outsider, Stephen King 
Good omen. Neil Gaiman 
Sleeping giants, Sylvain Neuvel 
Hantverkaren, Sharon Bolton 
The Dark is Rising, Susan Cooper 

Ett par böcker var första delen i en serie och jag tyckte de var bra och kommer att läsa nästa bok när den kommer ut: 
The Smoke thieves, Sally Green 
Shadow of the fox, Julie Kagawa 
Heart of Iron, Ashley Poston 

Tyckte också dessa 4 stjärnor var väldigt bra: 
Full dark, no stars, Stephen King 
Eleanor Oliphant is completely fine, Gail Honeyman 
The afterlife of Holly Chase, Cynthia Hand





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar