söndag 24 maj 2015

The Beautiful Mystery

The Beautiful Mystery  är den åttonde boken i serien och Chief Inspector Armand Gamache och byn Three Pines av kanadensiska författaren Louise Penny

I ett kloster långt in i vildmarken så sker ett mord. Gamache och Inspector Beauvoir måste åka dit och blir insläppta till en värld där bara några få utvalda får komma in. Munkarna har blivit kända genom att ge ut musik där de sjunger gamla gregorianska sånger. Men vem har mördat och varför?

Boken utspelar sig i klostret och jag saknar Three Pines. I en annan bok har mordet skett på en annan plats än Three Pines, men då var man ändå lite där om jag inte minns fel. Musiken kändes väldigt viktig för boken så jag hittade lite gregorianska sånger på youtube och lyssnade på dem när jag läste. Lite segt i början men spännande mot slutet. Fast jag skulle vilja ge vissa personer en spark i baken ibland när de inte gör som de borde. Ska strax läsa nästa bok för jag vill veta mer hur det går för Gamache och hans vänner.

Betyg:
1 2 3 4 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar