fredag 2 oktober 2015

Gården

En ung man är på väg någonstans på dammiga, torra vägar på den franska landsbygden. Han håller sig undan från polisen och när bensinen är slut börjar han gå. Han tar sig in i skogen men råkar hamna på en gård. Även där så verkar saker dolda och man vet inte vad.

Tiden går långsamt i boken, lite samma känsla jag fick när jag låste Källan. Lite att världen utanför inte är viktig utan det är det som händer på gården som är viktigt just nu. Man vet att det är något som har hänt och man får veta mer lite i taget i tillbakablickar varvat med nutid på gården.

Har läst serien om rättsantropologen David Hunter av författaren tidigt och tyckte de var bra. Den här boken är välskriven och jag känner igen stilen, men jag blir inte lika fångad som i de andra fyra böckerna jag läst. Tyvärr. Den är bra men inte tillräckligt.

 Betyg:
2,5  3 4 5 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar