torsdag 1 oktober 2015

Falleri fallera falleralla


Den åttonde och sista boken i serien om Hammarbypolisen. Lite sorgligt att det tar slut, men kanske hellre det än att det håller på för länge och blir dåligt. Men jag kommer att sakna dem!

Kriminalkommissarie Conny Sjöberg och hans team är ur form, det har hänt saker som gjort att det inte fungerar så bra som tidigare.

De kallas till en brottsplats där två personer blivit mördade på öppen gata i centrala Stockholm. En medelålders kvinna och en liten pojke, brutalt nedklubbade med en hammare.

Verkligen spännande bok, eftersom det är sista boken i serien så kan man som läsare inte vara helt säker på att huvudpersonerna kommer att klara sig. Det kan sluta bra och alla lever lyckliga i alla sina dagar,  men alla kan lika gärna dö. Spänningen håller i sig och jag sträckläste det sista och både ville och inte ville att boken skulle ta slut. Det har varit en trevlig bekantskap och jag kommer nog läsa om serien någon gång när jag har semester och vill ha lite trevliga pocketböcker med mig.

Betyg:
1 2 3 4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar