måndag 17 augusti 2015

Avdelning 73

Det är den fjärde delen i serien om kriminalinspektör Emma Sköld.  Den börjar lite långsamt, Emma vaknar på sjukhus efter fem månader i koma. Hon minns inte riktigt vad som hänt, mer än att hon var ute och red för första gången sedan dottern föddes. Det som för Emma känns som fyra veckor sedan men nu har dottern blivit sex månader.

Under tiden har Emmas och Kristoffers dotter Ines vaktats av  Kristoffers ex Hillevi utan att någon annan vet om det. Hillevi trivs väldigt bra med det och välkomnar inte att Emma vaknar upp igen.

Sedan så lurar boken med sina korta kapitel in mig i att bara läsa ett till, och så ett till och så är jag fast och kan inte sluta läsa. Emma ligger på sjukhus och kan inte göra något, hon misstänker att det inte var en olycka som alla andra tror. Men hur ska hon kunna bevisa något när hon inte kan ta sig från avdelningen? Det är spännande, och trots att man får veta många saker så måste jag läsa fortsättningen och få reda på fortsättningen! Kollade upp och är glad över att nästa bok har planerad utgivning nästa vår så det är inte för långt kvar tills jag får läsa den. Det blir till att ställa mig i kö på den i biblioteket så snart det går!

Betyg:
1 2 3 4 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar