söndag 28 februari 2016

Blodsystrarna

Fortsättningen på Jungfrustenen och Fossildrottningen. Mer spännande konstiga saker händer och personerna lyckas ännu en gång ta sig runt i världen utan pass och som efterlysta. Trots det så gillar jag serien och det är spännande så jag vill läsa mer.

Jag trodde att detta skulle vara sista delen i serien, men när jag började närma mig slutet och börjar inse att allt inte kommer att lösa sig så var jag tvungen att kolla upp det. Det kommer att bli sex böcker så nu har jag läst hälften av serien. Hoppas att resten kommer fort för jag vil veta hur det går!

Betyg:
1 2 3 4 5

"Urmakare Axel Ljunger i Stockholm får i uppdrag att laga ett märkvärdigt gammalt fickur. Kort därefter spårar ett tåg ur på Årstabron - i samma ögonblick som uret stannar.

Samtidigt har Ida Nordlund, hennes mormor Alma och styvpappan Lasse hållit sig gömda på en gård i Spanien, där de har forskat på Fossildrottningen, den hemlighetsfulla sten som en gång hittades av Linnélärjungen Daniel Solander. Men gömstället röjs och de måste ta till flykten.

För att lösa stenens mysterium och förhindra fler katastrofer måste de få tag i Idas mamma Eva, som har försvunnit och efterlämnat märkliga matematiska kalkyler. Spåren går via reliker sänkta i ett träsk på Visingsö, filmstjärnan Charles Bronson, trimaranbåtar, bortglömda guldgruvor och det märkliga Voynichmanuskriptet.

Blodssystrarna är den tredje delen i Michael Mortimers thrillerserie om Ida Nordlunds jakt på sin försvunna mamma och försöket att rädda världen från en ekologisk kollaps."

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera