lördag 30 december 2017

The Mortal Instruments

Jag har läst / lyssnat på de sista 2 böckerna i serien The Mortal Instruments av Cassandra Clare.

I serien så får man möta olika varelser, nedomvärldare, som lever tillsamman med oss. Demoner, vampyrer, varulvar, trollkarlar och älvor. Det finns också skuggjägare. Clary hamnade mitt i allt i första boken. Sedan så har mycket hänt i böckerna. Det är aldrig lätt och mycket kärlek och smärta. Jag tycker nog att Jace och Clary är mina minst favoritpersoner i serien. Tycker mycket mer om Alex, Magnus Bane, Isabelle och Simon tex. Världen och allt omkring är mycket bra men lite mindre kärlek kanske?

Jag har skrivit om del 1-4 tidigare: The Mortal Instruments del 1-4

 Jag vet inte riktigt om jag skulle rekommendera någon att läsa de här serien. Den är bitvis väldigt fånig och alla problem när världen håller på att gå under är små jämfört med kärlekens smärta. Ändå så gillar jag det, skuggjägarvärlden och allt runt omkring. Önskar bara att det inte var så mycket romance, utan det så skulle det kunna bli riktigt bra.

Del 5: Förlorade själars stad 

Jace och Clary har problem och det tar en för stor del av boken, inte riktigt min grej.

Betyg:
1 2 3 4 5


Del 6: Himmelska eldens stad 

Mycket bättre nu när det inte är så mycket Jace och Clary kärleksproblem i denna boken. På slutet när det blir lite inblandning från TID så blev jag lite rörd. Vill också säga att läs The Chronicles of Magnus Bane efter denna boken, speciellt sista kapitlet är så bra och kommer från denna boken.

Betyg:
1 2 3 4 5



City of Lost Souls

"What price is too high to pay, even for love? Clary is willing to do anything for Jace, but can she still trust him? Or is he truly lost?"


City of Heavenly Fire

"Discover more secrets about the Shadowhunters as they fight to protect the world from demons in the final book in the internationally bestselling series. Darkness has descended on the Shadowhunter world. Clary, Jace, Simon, and their friends band together to fight the greatest evil they have ever faced..." 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar